Sverige

Trollhättan får Cadillac-fabrik

Tidigt på tisdagen meddelade
bilföretaget GM att deras nya
Cadillac-bilar ska tillverkas
i Trollhättan.

GM är världens största bilföretag.
Företaget äger Saabfabriken
i Trollhättan.

Många tror att beslutet
betyder att Saab-tillverkningen
försvinner från Sverige.
Att Saab–bilarna i framtiden
ska tillverkas i Tyskland.

GMs chefer har bestämt att
Saab-bilarna bara ska byggas
på ett ställe i världen.
Det är antingen i Trollhättan
eller i den tyska staden Rüsselsheim.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera