Trollhättan får Cadillac-fabrik
Tidigt på tisdagen meddelade
bilföretaget GM att deras nya
Cadillac-bilar ska tillverkas
i Trollhättan.
GM är världens största bilföretag.
Företaget äger Saabfabriken
i Trollhättan.
Många tror att beslutet
betyder att Saab-tillverkningen
försvinner från Sverige.
Att Saab–bilarna i framtiden
ska tillverkas i Tyskland.
GMs chefer har bestämt att
Saab-bilarna bara ska byggas
på ett ställe i världen.
Det är antingen i Trollhättan
eller i den tyska staden Rüsselsheim.
0 kommentarer
Inga kommentarer.