Kungen krockade med sportbilen
Kung Carl Gustaf var ute
och körde med sin silverfärgade
sportbil i Norrköping i torsdags.
Plötsligt small det.
Kungen körde på en blå Volvo.
– Bilen framför bromsade häftigt.
Kungen hann inte bromsa
utan körde in i bilen, säger
Ann Christine Jernberg på hovets
presstjänst till tidningen Aftonbladet.
Ingen skadades i olyckan.
Kungen fick åka därifrån
i säpo-vakternas bil.
En bärgningsbil tog
hand om kungens sportbil.
– Klart jag blev förvånad
när jag såg att det var kungen,
säger föraren i den
påkörda bilen.
8 SIDOR/TT
0 kommentarer
Inga kommentarer.