Sverige

Kungen krockade med sportbilen

Kung Carl Gustaf var ute
och körde med sin silverfärgade
sportbil i Norrköping i torsdags.
Plötsligt small det.
Kungen körde på en blå Volvo.

– Bilen framför bromsade häftigt.
Kungen hann inte bromsa
utan körde in i bilen, säger
Ann Christine Jernberg på hovets
presstjänst till tidningen Aftonbladet.

Ingen skadades i olyckan.
Kungen fick åka därifrån
i säpo-vakternas bil.
En bärgningsbil tog
hand om kungens sportbil.

– Klart jag blev förvånad
när jag såg att det var kungen,
säger föraren i den
påkörda bilen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera