Sverige

Nu brand i moskén i Malmö

För andra gången på en månad har någon
försökt att tända eld på moskén i Malmö.
Natten till söndagen slog någon sönder
ett fönster i moskén.
Fyra bensinbomber kastades in.
Brandkåren hann släcka branden innan det
började brinna ordentligt.
Skadorna av röken blev ändå stora.
En människa som sov i moskén skadades av röken.

Polisen misstänker att ett ungdomsgäng
kan ligga bakom branden.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera