Nu brand i moskén i Malmö
För andra gången på en månad har någon
försökt att tända eld på moskén i Malmö.
Natten till söndagen slog någon sönder
ett fönster i moskén.
Fyra bensinbomber kastades in.
Brandkåren hann släcka branden innan det
började brinna ordentligt.
Skadorna av röken blev ändå stora.
En människa som sov i moskén skadades av röken.
Polisen misstänker att ett ungdomsgäng
kan ligga bakom branden.
0 kommentarer
Inga kommentarer.