Kallur, Holm och Mohamed i toppform
Om några veckor börjar
världsmästerskapen i friidrott
i Osaka i Japan.
Flera svenska idrottare har chans
till medaljer där.
Det visade de på DN-galan
i Stockholm på tisdagen.
Susanna Kallur vann det korta
häckloppet. För första gången i
år vann hon över den amerikanska
världsettan Michelle Perry.
Även höjdhopparen Stefan Holm
visade att han är i världstoppen.
Han vann höjdhoppet på 2.35.
Bara Donald Thomas från Bahamas har hoppat lika
högt i år.
Carolina Klüft vann längdhoppet,
Kajsa Bergqvist kom trea i höjd
och Magnus Arvidsson trea
i spjut.
De största applåderna av svenskarna fick Mustafa Mohamed
på 3000 meter hinder.
Han sprang sitt näst bästa lopp
i livet och kom tvåa efter
världsettan Koech från Kenya.
Mustafa Mohamed har i år
blivit en världslöpare och har
chans på medalj i VM.
Två svenska världsstjärnor kom
inte till VM-galan. 400-meterslöparen
Johan Wissman var förkyld och
trestegshopparen Christian Olsson
har problem med en skada.
0 kommentarer
Inga kommentarer.