Sport
Susanna Kallur tog guld på 100 m häck på DN-galan. Foto: Pontus Lundahl/Scanpix

Kallur, Holm och Mohamed i toppform

Om några veckor börjar
världsmästerskapen i friidrott
i Osaka i Japan.
Flera svenska idrottare har chans
till medaljer där.
Det visade de på DN-galan
i Stockholm på tisdagen.

Susanna Kallur vann det korta
häckloppet. För första gången i
år vann hon över den amerikanska
världsettan Michelle Perry.
Även höjdhopparen Stefan Holm
visade att han är i världstoppen.
Han vann höjdhoppet på 2.35.
Bara Donald Thomas från Bahamas har hoppat lika
högt i år.

Carolina Klüft vann längdhoppet,
Kajsa Bergqvist kom trea i höjd
och Magnus Arvidsson trea
i spjut.

De största applåderna av svenskarna fick Mustafa Mohamed
på 3000 meter hinder.
Han sprang sitt näst bästa lopp
i livet och kom tvåa efter
världsettan Koech från Kenya.
Mustafa Mohamed har i år
blivit en världslöpare och har
chans på medalj i VM.

Två svenska världsstjärnor kom
inte till VM-galan. 400-meterslöparen
Johan Wissman var förkyld och
trestegshopparen Christian Olsson
har problem med en skada.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera