Klassen som läste mest
Det finns en tävling
i Sverige som heter
Den stora läsutmaningen.
Tävlingen är varje år.
Det är elever som går
i fjärde klass som får vara med.
Klasserna tävlar mot varandra.
I år var det klass 4b
i Rosendalsskolan
i Linköping som vann.
Varje elev i klassen hade läst
1 timme och 28 minuter
varje dag, i genomsnitt.
Det är rekord i tävlingen.
Det är åtta minuter mer
än klassen som vann förra året.
– Alla som läser är vinnare.
Läsningen tar dig med på
magiska resor i både fantasin
och i verkligheten.
Språket och livet
blir rikare av läsning.
Det säger Renate Murken
som är lärare i klassen.
Klassen vinner en resa
till Vimmerby i Småland.
Författaren Astrid Lindgren
kom därifrån.
8 SIDOR/TT
[poll id=”46″]
Jag läser mer än en timme om dagen
Det blir en stund på morgonen och en stund efter lunch. Dessa stunder blir tillsammans runt en halvtimme.
Vad fin!!! Stor grattis!🙂
Nu börjar jag plugga igen på universitetet efter 10 år.. jag läser typ 8 timmar varje dag och tiden räcker inte
Jag läser mindre än timme men försöker mer nu .
Jag läser än en timme en dag jag läser mindre varje dag
jag deltog i den läs tävlingen
😀😀😀😀
JAG HATAR ATT LÄSA DET ÄR DET VÄRSTA
dem bara tvingar alltid att barn läsa🤢 inte bra
Grattis till vinsten i tävlingen Den stora läsutmaningen. Jag läser 2 artiklar 8 SIDOR nästan varje dag.
💞💞💞
Läsa gör jag 2 och en halv timme
typ varje dag fast mest på natten