Sverige

Klottrare i Örebrostraffas hårt

Två klottrande killar i Örebro
har fått sina straff.
De 19-åriga killarna hade sprejat
på många olika ställen i staden.
Bland annat hade de förstört
flera tågvagnar vid centralstationen.

Men klottrandet blev dyrt för killarna.
Nu har de dömts att betala
652 tusen kronor i böter.

– Grafitti har varit ett stort intresse
i hela mitt liv, sade en av killarna
vid rättegången.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera