Brynäs tillbaka i SHL
Laget Brynäs är tillbaka
i Sveriges högsta liga
för ishockey, SHL.
Det blev klart i tisdags.
Brynäs vann
mot Djurgården.
Lagen tävlade
om att få spela
i SHL nästa säsong.
Brynäs är ett känt
lag i ishockey.
Laget kommer från Gävle.
Brynäs är ett
av Sveriges bästa
lag genom tiderna.
De har vunnit
SM-guld 13 gånger.
Bara Djurgården
har vunnit fler.
I många år spelade Brynäs
i Sveriges högsta liga.
De gjorde det 63 år i rad.
Det är svenskt rekord.
Förra året
spelade Brynäs dåligt.
De åkte ur SHL
och fick spela
i hockeyallsvenskan.
Men tack vare segern
mot Djurgården är nu
Brynäs tillbaka i SHL.
MARTIN HANBERG/8 SIDOR
Hej
Det är det laget som min mamma håller på.Hon kommer från Gävle innan hon och hennes två systrar flyttade till Arvika med sina föräldrar för jätte länge sedan.😀😀😀😀
🦧
Brynäs är bäst 🙂🙂🙂😃😃😃
Jaaaa Brynäs vann
😍😍
Brynäs är i SHL så ska man göra
🥳🥳
YYYYYEEEEESSSS Brynäs är bäst
Vi är tillbaka.
Jaaaaa
Nej hellre djurgården i shl
jag hejar på hv💛💙💛💙
Stockholmarna kan vara kvar i hockeyallsvenskan. Både AIK💛🖤 och Djurgården ❤💙💛 Brynäsförtjänar att komma upp till SHL🖤💛
Brynäs är absolut bäst
O a Silverberg säg o a Silverberg.❤🧡🖤
🐱👤 JAG VILL HA DJURGÅRDEN I SHL. 💙💛💓
Vad bra
Hej vad kul😷
Vi är svart gul och röd vårt kära bif❤🖤💛