Sport
Många spelare står tillsammans och kramas. De är på en plan för ishockey.

Brynäs tillbaka i SHL

Laget Brynäs är tillbaka
i Sveriges högsta liga
för ishockey, SHL.
Det blev klart i tisdags.

Brynäs vann
mot Djurgården.
Lagen tävlade
om att få spela
i SHL nästa säsong.

Brynäs är ett känt
lag i ishockey.
Laget kommer från Gävle.

Brynäs är ett
av Sveriges bästa
lag genom tiderna.
De har vunnit
SM-guld 13 gånger.
Bara Djurgården
har vunnit fler.

I många år spelade Brynäs
i Sveriges högsta liga.
De gjorde det 63 år i rad.
Det är svenskt rekord.

Förra året
spelade Brynäs dåligt.
De åkte ur SHL
och fick spela
i hockeyallsvenskan.

Men tack vare segern
mot Djurgården är nu
Brynäs tillbaka i SHL.

MARTIN HANBERG/8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Anonym says:

    Hej
    Det är det laget som min mamma håller på.Hon kommer från Gävle innan hon och hennes två systrar flyttade till Arvika med sina föräldrar för jätte länge sedan.😀😀😀😀

  2. Gustav says:

    Nej hellre djurgården i shl

    jag hejar på hv💛💙💛💙

  3. SHL says:

    Stockholmarna kan vara kvar i hockeyallsvenskan. Både AIK💛🖤 och Djurgården ❤💙💛 Brynäsförtjänar att komma upp till SHL🖤💛

  4. 🐱‍👤 says:

    🐱‍👤 JAG VILL HA DJURGÅRDEN I SHL. 💙💛💓

  5. Anonymus2024 says:

    Vi är svart gul och röd vårt kära bif❤🖤💛

  1. Kommentera