Sport

Svensk seger i super-G

Jessica Lindell-Vikarby
vann tävlingen i super-G
i Cortina. Det var hennes första seger
i världscupen och Jessica var jublande glad.

– Det känns helt
underbart.
Jag fick till ett nästan perfekt åk,
sade svenskan till nyhetsbyrån TT.

Att Jessica Lindell-Vikarby vinner
en tävling är ingen överraskning.
Hon har varit en av de
bästa svenska utförsåkarna i flera år.
I sin första tävling i världscupen
för sju år år sedan blev hon sjua.
Sedan dess har det blivit många
placeringar bland de tio bästa för Jessica.

Nästa vecka tävlar Jessica i VM.

– Nu kör jag för att ta medalj i VM,
säger hon.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera