Svensk seger i super-G
Jessica Lindell-Vikarby
vann tävlingen i super-G
i Cortina. Det var hennes första seger
i världscupen och Jessica var jublande glad.
– Det känns helt
underbart.
Jag fick till ett nästan perfekt åk,
sade svenskan till nyhetsbyrån TT.
Att Jessica Lindell-Vikarby vinner
en tävling är ingen överraskning.
Hon har varit en av de
bästa svenska utförsåkarna i flera år.
I sin första tävling i världscupen
för sju år år sedan blev hon sjua.
Sedan dess har det blivit många
placeringar bland de tio bästa för Jessica.
Nästa vecka tävlar Jessica i VM.
– Nu kör jag för att ta medalj i VM,
säger hon.
0 kommentarer
Inga kommentarer.