Låga löner i Idol
De som är med och sjunger
i Idol i TV4 blir inte rika.
Åtminstone inte så länge
de är med i programmet.
De tjänar bara 875 kronor i veckan.
Det säger Musikerförbundet
som är musikernas fackförening.
– Det är en skandal. TV4 tjänar
massor av pengar men deltagarna
får nästan inget, säger Per Herrey
i Musikerförbundet.
– Deltagarna i Idol måste jobba hårt,
många timmar och ställa upp på allt möjligt.
De hinner inte tjäna några andra pengar.
Därför borde de ha högre löner,
säger Per Herrey.
0 kommentarer
Inga kommentarer.