Kultur
Idol

Låga löner i Idol

De som är med och sjunger
i Idol i TV4 blir inte rika.
Åtminstone inte så länge
de är med i programmet.
De tjänar bara 875 kronor i veckan.
Det säger Musikerförbundet
som är musikernas fackförening.

– Det är en skandal. TV4 tjänar
massor av pengar men deltagarna
får nästan inget, säger Per Herrey
i Musikerförbundet.

– Deltagarna i Idol måste jobba hårt,
många timmar och ställa upp på allt möjligt.
De hinner inte tjäna några andra pengar.
Därför borde de ha högre löner,
säger Per Herrey.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera