Din vardag

Läsk ökar risken att dö

Läsk och andra söta drycker
är inte nyttiga.
Forskare säger nu att söta drycker
ökar risken att dö i sjukdomar
som diabetes och hjärtfel.

Forskarna tror att 184 tusen
människor om året dör för att
de druckit för mycket söt dryck.

– Vi måste dricka mindre
söta drycker eller sluta helt,
säger Dariush Mozaffarian som varit
med och gjort undersökningen.
Han är forskare på universitetet
i Boston i USA.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera