Din vardag
Ett stort glas med te och en tepåse.

Plast i tepåsar

Det finns tepåsar som är
gjorda i lite kraftigare material.
De ska minska att teblad
åker ut i koppen.
Tepåsarna är gjorda
av plast eller nylon.

Men nu visar ny forskning att
plast från påsarna hamnar i teet.
Miljarder små bitar av plast
hamnar i teet när vi dricker det.

Forskarna vet inte hur
dåligt det är för människor
att få i sig massor av plast.

Tommy Cedervall är
expert på plast.
Han kan inte säga om vi
borde sluta använda
sådana tepåsar.

– Men te utan påse som vi
dricker i tekula är ändå
mycket godare,
säger han.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

3 kommentarer

  1. Nights Queen says:

    “Forskarna vet inte hur
    dåligt det är för människor
    att få i sig massor av plast.”
    Vi beh ö ver inte forskare att beratta f ör oss vad vi redan vet.
    Sunt f ö rnufft s ä ger att det ä r s åklart d å ligt med plast i kroppen…

  1. Kommentera