Din vardag
En kvinna framför en julgran håller upp en svart låda med fack där det sticker upp en mobil.

Årets julklapp är en låda

Många människor
har problem med
att lägga ifrån sig sin mobil.

Kanske kan de få hjälp
av årets julklapp?

Årets julklapp är
en låda för mobilen.
Den ska påminna dig
om att lägga ifrån dig
mobilen ibland.
Du kan lägga mobilen i lådan
och sedan göra andra saker.

Det är organisationen HUI
som väljer årets julklapp.
Varje år väljer de en julklapp
som de tror ska bli populär.
Den ska också säga något
om den tid vi lever i.

– Vi var väldigt överens om
att det här var det bästa valet,
säger Saga Bowallius på HUI.

Men om svenskarna
får välja själva
så vill de helst ha en bok,
kläder eller pengar.
Det visar en undersökning
av sajten Pricerunner.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Din mamma2.0 says:

    Det är dåligt för man vill ju ta bilder med släkten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. DR says:

    Milena är du säkert på detta som du skrev om Tomte? Han är i Polen den 6 december!

  3. Rufta😜 says:

    Jag tycker att alla måste lägga sina mobiler och göra annat ti,ex att leka med sina kompisar eller syskon❤️❤️

  4. Petra says:

    Jag tycker att det är en nyhet jag tycker att man ska lägga undan mobilen man ska inte ta bilder med släkten det är fel att göra det

  5. Lådsson says:

    Detta är en låda. Jag tycker att HUI har gjort ett ganska dåligt jobb angående lådan och årets julklapp.

  6. #Greta Thunberg forever!! says:

    Man kommer bara öppna lådan igen och ta ut den och använda den.Annars verkar det som en bra uppfinning!

  1. Kommentera