Din vardag
En nyfödd bebis

Nu får barnet heta Prins

Vill du döpa ditt barn till Prins?
Det är helt okej.
Det har en domstol bestämt.
Namnen Ford och J
får också godkänt.

Föräldrarna som velat ge
sina barn de namnen
hade först fått nej.
Myndigheten Skatteverket
tyckte inte att det var
bra namn på barn.

Föräldrarna klagade på det.
Och domstolen sade
att de hade rätt.
Det är helt okej att döpa
sina barn till Ford, J eller Prins.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Kommentera