Din vardag
En låda med olika matvaror.

Fler handlar mat på nätet

Många är oroliga för viruset corona.
Det har gjort att fler svenskar
handlar mat på internet.
De vill inte gå till en affär.

Nästan alla stora affärer
för mat har också en affär
på internet.

På deras sajter kan du välja
vilken mat du vill köpa.
Sedan kör en person
maten hem till dig.

Förra veckan
handlade fler kunder
än någonsin på internet
hos företaget Coop.

Flera andra företag
som säljer mat
har också fått
många beställningar
på internet.

Många handlar mat
som håller länge.
Till exempel pasta och ris
och burkar med konserver.
En del är kanske oroliga
för att maten ska ta slut.

– Men det finns inget
som visar att det
finns en sådan risk just nu,
säger Ludvig Anderberg.

Han jobbar på ett företag
för mat som heter Mat.se.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. mehari says:

    varför är de oroliga

    om man tror på gud det kan inte rädd aldrig.

  2. Scratch memes says:

    Hej varför är alla rädda det är väldigt liten dödlighet om man inte är gammal och sjuk. Eller t.ex bor fattigt så man ej har tillgång till sjukvård.Men vi som bor i sverige behöver inte vara panik slagna,Mvh 11 årigt barn men jag vet mycket fast jag bara är elva.Only just begun the meme war has start,mvh Joda

  3. Anonymous says:

    Män ska inte va rädd ,det går inte göra nånting blir män smitta det är bara och aksbttera

  4. Aisha says:

    varför de räddar, tror ni inte alla ska döda och nisäger corona virus. det fins inte corona det bra vad ni tror.snälla slut att säger corona och en säg varför blir du rädd om du köper på nätet, tänk att du behöver tror själv oky.

  5. Wilhelm löväng says:

    Varför det? det är ju bara onödigt. det finns ju butiker som man kan go och dem är ju till för att handla i.😕

  6. anonym says:

    det är bra för då behöver man inte kör bil till affären. Utan affären behöver bara köra hem maten till en,och desto mindre bil desto bättre för miljön

  7. Sebastian says:

    Varför ska alla hamstra mat och toapapper? kan någon snälla förklara det för mig och när man hamstrar då köper man mer snacks eller godis eller något sånt varför inte riktig mat kan någon snälla förklara det för mig.🤔

  1. Kommentera