Din vardag
En mobiltelefon från företaget Apple står på ett bord av trä.

Fusk med mobiler

Företaget Apple ska betala
fem miljarder kronor i USA.
Det beror på att Apple
fuskade med sina telefoner
för några år sedan.

Apple såg till att telefonerna
fungerade sämre.
De ville att folk skulle köpa nya.

Det avslöjades år 2017.
En rättegång har börjat
mot Apple.
Många människor vill
ha pengar av Apple.

Apple har gått med på
att betala fem miljarder kronor.
En domare ska nu bestämma
om det räcker.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. kingkong hajvan says:

    jag har en iphone 11 pro max den har jag kastat i soperna den gick i sönder j a aple

  2. noob says:

    jag har en 11 pro max 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  3. Moon says:

    Tänkt på de andra länder som blev lurade genom detta Appel företag……… USA ,,,, vilken mentalitet har dem……. 🙁

  4. din baba says:

    Alla kommer it få tillbaka det är bara om ni har en iphone 6 eller 7 och ni ska bo USA.

  5. Petra says:

    Bra som nyhet man ska inte få en ny mobil utan man får köpa en ny mobil själv

  6. i love apples says:

    ja, men apple är ju ett bra företag de ville bara hjälpa oss med batterierna eller något, de skulle aldrig göra något taskig att tjäna pengar eller hur…?😳

  1. Kommentera