Din vardag
Små flaskor i en stur låda på ett apotek

Kö utanför apotek

Det är inte särskilt många
som blivit smittade
av viruset corona i Sverige.
De flesta som är sjuka
har blivit smittade på resor
i andra länder.

Men många svenskar
är ändå oroliga.
Det märker personalen
på Sveriges apotek.

I helgen har det varit kö
till vissa apotek.

Människor vill vara förberedda
om de skulle bli sjuka.
De köper termometrar
och medicin mot feber.

De köper också saker
som kan skydda dem
från att bli smittade.
Till exempel sprit
att tvätta händerna med
och skydd för munnen.

– Vi har sålt slut på munskydd.
Men de är inte gjorda för att
skydda mot virus.
De är gjorda för att en sjuk
person inte ska smitta andra,
säger Magnus Frisk
på företaget Apoteket.

Nu har flera apotek regler
för hur mycket handsprit
varje person får köpa.
Men experter säger att det
räcker bra att tvätta händerna
med tvål och vatten.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. hayad mohammed says:

    jag harat corona viruset 😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷

  2. habiba says:

    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢HATAR CRONA VIRUS

  3. Anonymous says:

    Det är inte. Bra att oroar sig för mycket i dom svenska städer som har kommit än då våga ingen gå ut någonstans jobbigt det blir nog bättre snart viktigt tvätta händerna oftare handsprit med sig i väskan

  4. Anonymous says:

    Jag hoppas det snart bli mindre spridning längtar till att RSA men du måste det ta slut

  5. Anonymous says:

    Vet man om är bebis kan drabbas nej konstigt men ej farligt hos äldre barn

  6. s.sf.d says:

    Jag hatar corona viruset för att den dödar människor.😖😖😖😖😖😖😖😖😖😖😖

  7. Specialist says:

    Var förberred det är bara början på Corona folk! Vi måste vara rädda om oss. Det kommer då 3% säkert av Sveriges befolkning det motsvara 1000. Försiktigt det är Bara början!

  1. Kommentera