Din vardag

Bildgalleri

  1. Anders Johansson. Foto: Privat
  2. Tröjor i en garderob. Foto: Privat

Anders samlar på tröjor

Anders Johansson i Urshult
i Småland samlar på tröjor.

Han har över 500 tröjor
i sin samling.
Han behöver använda
tre av sina garderober
för att få plats med alla tröjor.

Anders Johansson har samlat
på tröjor i över 20 år.

Han har hängt upp
några av tröjorna som prydnad
på väggarna i sitt rum.

Det är 16 matchtröjor från
olika lag.
På tröjorna finns autografer
som spelare skrivit.

Nyligen fick han en ny tröja
till sin samling.
Det står Årets Sockerbagare
på den.
Det är ett tv-program
som Anders Johansson tycker om.

– Det är kul att se hur bra
barnen är på att baka,
säger han.

Han skrev till programmet
och fick en tröja.
Nu blir det ännu fler tröjor
i garderoberna.

Anders Johansson är inte ensam
om att samla på saker.
Det finns en undersökning
som forskaren Karin Ekström
har gjort.
Den visar att var femte svensk
samlar på något.

Samlar du på något?
Ta en bild på dig
och din samling.

Skriv lite om vad du samlar på
och mejla det till oss,
8sidor@8sidor.se.

Då kanske vi skriver
om dig och din samling också.

MARIE HILLBLOM

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Ma says:

    När jag var barn samla jag gammalt och sämst mynt men har slutat göra det))) Det är inte insperera och intressera mig mera.

  2. Bebi Peggy says:

    När jag var barn samlade jag på tomma tablettaskar och tändsticksetiketter. Idag samlar jag inte på någonting.

  3. Luisa says:

    Just nu jag samlar presenter till mina barn-det är faktisk komplicerad eftersom många saker man vill köpa är omöjligt skaffa eller är det dyrt men jag lyckades köpa jätte fina saker billigt! Jag vill inte att mina barn går från hem utan någonting…

  4. Luisa says:

    Men vi har samling av “djur” hemma-alltså många leksaker och vår lägenhet ser ut som second hand affär! Min farfar samlade på böcker och hade 6000 bok hemma…..

  5. man says:

    Jag har samlat många saker men ingen uppskattar dem😭😭😭😭😭😭😭

  6. Sukphada says:

    Det är väldigt kul att samlar på något, tyvärr att ha jag inte samla någonting.

  7. amenh says:

    2021-01 -11 kl. 09.41
    Mina döttrar har många saker som flera byxor och tröjor.
    Jag har inte många samlat.

  1. Kommentera