Din vardag
En campingplats full med husvagnar och ett tält längst fram i bilden.

Vi reser mer i Sverige

När viruset corona kom
sa myndigheterna att vi
inte skulle åka till andra länder.
De flesta lyssnade.
Resorna till andra länder
slutade nästan helt förra året.
De minskade
med över 80 procent.

I stället har resorna
i Sverige ökat mycket.
Mest var det korta resor
som varade en dag.

– Vi gjorde fler resor över dagen
och bodde mindre på hotell,
säger Hans Remvig,
som är expert på resor.

Men de som arbetar
med turister i Sverige
förlorade ändå mycket pengar.
Det beror på att det kom
färre turister
från andra länder till Sverige.

De flesta resor i Sverige
gick till Stockholm,
Göteborg och Malmö.
Av de som reste
till andra länder
valde de flesta Spanien.

Det är tidningen Vagabond
som har gjort undersökningen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Batata vada says:

    Med tanke på att jag tillhör den sista av de fyra grupper som ska vaccineras, så lär det även denna sommar bli resor där jag kan åka hem samma dag, så att jag med det inte behöver bo ihop med andra. Men då gäller det att det jag vill se inte håller stängt på grund av restriktioner.

  2. Lena says:

    Bra! Det finns mycket vackert att se i vårt eget land. Vi behöver inte belasta miljön med onödiga flygresor för att vi har semester.

  3. donat says:

    jag vill inte tälta 000000000000000000

    🛴🚧🚙🧧🎌o_O:-$
    💔😷😴🤢

  4. Anonymous says:

    Det bra för svenska att stanna och lära sig sitt hemland men dom som är tvungen att träffa sin familj som är utomlands är för dåligt vi behöver resa för att ta tid med varan kära familj 👪 jävla corona gå tillbaka där du kommer från början

  5. Anonymous says:

    Man ska inte resa till någonstans. Om du vill ha 100% säkra så ska man vara hemma, kolla på TV. köpa online och jobba online.

  6. Anonymous says:

    Det är fantastiskt att Corona inte sprider sig inom svenska gränser. De av oss som har isolerat borde ha rest här eftersom det är helt säkert. Sade inte regeringen och folkhälsomyndigheten och till och med kungen att vi borde minska resorna? Det finns brist på vacciner i Europa. Graden av infektion och varianterna ökar nu. Låt oss åka på semester!

  7. Dinosarion says:

    Corona är människan och naturens produkt🤔…Det gäller att handskas med den?..inte dra fördel för annans död🤨…om vi tar hand om vårt planet så avkastning blir ett friskt och fredligt liv🙂🙂🙂!

  8. Sukphada says:

    Jag skulle också vilja resa till Thailand, men det är så svårt under pandemin coronaviriset.

  9. hendry says:

    Jag hoppas att pandemin kommer att försvinna så vi kan resa igen. jag vill åka tillbaka till Indonesien för att träffa min familj.

  10. Yosouf says:

    Dett bätre att hållavstånd. och de kan jobba från hemma .stanna hemma.

  11. Quteiba says:

    Jag hoppas att Coronavirus försvinner eftersom vi vill åka att resa 🙂🙂🙂

  12. sabor mohktari says:

    jag trött på corona ,allt online .köp online ,jobba online .läsa online,prata online!😔

  13. Tamem says:

    Vi kan resa inom Sverige, men vi måste vara försiktig. Det finns vackra platser i Sverige.

  14. Yousef says:

    Jag saknar min fru mycket hon säger til mig hela tid när ska kommer till mig. Hon saknar mig också mycket.vi älskar varandra mycket💞😭😢😢😷

  1. Kommentera