Din vardag
Två bilder. Den enda på körsbärsblommor. Den andra på hagel som ligger på marken.

Lurigt väder i april

Förra helgen var det över
20 grader varmt
i Markaryd, Helsingborg
och Göteborg.
Det är varmaste vädret
i Sverige hittills i år.

Också i norra Sverige
var det vår och varmt väder
förra helgen.

Men nu till helgen
blir det kallare väder igen.
Det kan komma både snö
och hagel på en del platser.

Hagel är ofta små hårda kulor
av snö. De studsar mot marken.
Hagel kommer när luften
fortfarande är kall.

Aprilväder kallas det
när vädret snabbt ändrar sig
från varmt till kallt.
Från sol till snö.

8 SIDOR

8 Sidors läsare har hunnit
njuta av våren.
Många har skickat in bilder.

Gå till 8 Sidors artikel med vårbilder

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Luisa says:

    Det är helvete verkligen! jag väntar på sommar! Jag har ont i hela kroppen!

  2. Från centralskolan 6b says:

    Hej anonym vem är du för jag bor också i Märsta

  3. Anonymous says:

    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😭😴😭😢😢😢😢

  4. Bebi Peggy says:

    I förrgår när jag besökte biblioteket var det tunn jacka som gällde. Idag byttes denna ut mot den tjocka vinterjackan, vantar, halsduk och mössa.

  5. Julia Engdahl says:

    Jag tycker att det är Arpilväder nu. sattid är det Corona nu också.🥵🥵😷🤒🤧

  6. Laila mhammadi says:

    Jag tycker om inte kallt.Jag hoppas snart varmt välkommen sommer😊

  7. Quteiba says:

    Det är kallt 🥶 jag tycker inte om kall eftersom Jag vill simma i sjön. Jag gillar mycket sommaren🌞🌞. Välkommen 😘😘sommar.

  8. hendry says:

    April är en vacker månad, allt börjar bli grönt men ibland lite kalt och vedret förandras.

  9. Sabor Mohktari says:

    Jag väntar på sommar.Jag giller mycket varm väder ! 🙂😊

  10. Tarannum says:

    Det är kallt. Jag väntar på sommaren. Jag gillar sommaren..😊

  11. Zeynep says:

    Det är ett väldigt blandat vårväder i år. Jag väntar på att sommaren ska komma så snart som möjligt.😀

  12. Sukphada says:

    När vädret ändras snabbt kan det ofta göra människor sjuka lätt. Jag gillar verkligen inte denna typ av väder.

  13. Amenehkavari says:

    Jag tycker om vår .0ch fortfarande i Svarige kallare på vårt. Det är hårda kulor med ter av städerna. Det visa oss din vår som all vakna upp allt på våren.

  14. Adhanom says:

    🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳
    Jag tycker om vår
    Jag tycker om inte kallt rrrrrrrr😢😢😢😢😢😢

  15. yousif says:

    Jag tror att vi som människor och transkontinentala företag orsakar klimatförändringar eftersom vi är en del av förstörelsen av naturen.

  1. Kommentera