Din vardag
Några personer står vid en eld. Det ryker från elden. En sjö syns i bakgrunden.

Många grillar korv

Vi ska helst träffa
varandra utomhus.
Så har det varit ett tag
på grund av viruset corona.

Många tycker om
att grilla korv
när de är utomhus.

Det märker de som säljer korv.
Det senaste året
har försäljningen
av korv ökat mycket.

– Vi är ute mycket.
Och då grillar vi mer.

Det säger Torbjörn Lithell
på företaget HK Scan som gör korv.

8 SIDOR/TT

Har du grillat mer det senaste året?
Vilken mat brukar du grilla?
Skriv gärna en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Luisa says:

    Alltså jag tycker att människor grillar för att de vet inte göra annat mat! När jag gick ute med mina barn så jag lagade fantastisk turkisk rätt som är för sommar och nyttigare än korv! Men man kan grilla grönsaker också!!!!

  2. Fahimeh says:

    När var Iranska människor i utomhus tycker om inte grillar korv,de gillar om grilla jigar och barsagh(persiska mat) 😂😂😂

  3. Korv hatare says:

    Jag gillar inte så mycket korv en det är helt okej jag brukade älska korv men inte längre för jag såg på tiktok hur man gjorde korv och det såg äckligt ut

  4. Margareth says:

    Jag gillar inte korv eller kött, men jag har stor respekt för svensk kultur, så när jag träffar mina svenska vänner eller de kommer hem till mig köper jag alltid korv för att grilla. Jag älskar svensk kultur.

  5. Mohamad says:

    Jag tycker inte om korv. Men jag grillade korv för mina barn och kött med kyckling med grönsaker

  6. Luisa says:

    Vad äter du ute Margaret??? Men det vegetariskt korv är bra!!!De är goda!!!

  7. Anonymous says:

    på vintern och sommaren Vi också brukar grilla korv eller sköt eller majs det mycket god

  8. Tiger says:

    Jag grilla för typ 2 dagar sedan haha… men vi grillade också grönsaker och kött

  9. Namn says:

    Jag gillar inte så mycket korv en det är helt okej jag brukade älska korv men inte längre för jag såg på tiktok hur man gjorde korv och det såg äckligt ut

  10. Anonym says:

    Korv,Hamburgare,pommes och kyckling🌭🌭🌭🍔🍔🍔🍟🍟🍟🍗🍗🍗

  11. bob the bilder says:

    Jag grillar korv på helgen och vi brukar grilla kyckling.

  12. Anonymous says:

    Jag har grillat korv ute ganska mycket.
    När jag grillar ute så grillar vi korv och hamburgare!! 😀💜 Jag gillar körv.

  13. Anonymous says:

    Vi brukar grilla korv med mormor och morfar ute nästan varje vecka.

  14. mango says:

    jag vet inte vad jag ska säga fast jag har nog inget att säga jag har en fråga varför kan man skriva kommentarer?

    1. 8 Sidor says:

      Hej mango

      Det är för att läsarna
      ska kunna skriva
      vad de tycker om nyheten.
      Och diskutera nyheten
      med varandra.
      Och skriva om det är något
      i nyheten som de inte förstår.

      Hälsningar från 8 Sidor

  15. Gamil says:

    När vädret är varmt och soligt kan man göra många saker som att gilla kyckling eller kött och så vidare.

  16. En person says:

    Jag gillar vegetarisk korv men vi brukar inte grilla för det finns inte en grillplats i närheten.

  17. Sukphada says:

    Jag tycker inte om korv. Men jag grillade korv och Kotelett för min man.

  18. Sabor Mohktari says:

    Jag tycker inte om korv. Men jag grillade korv för mina barn och kött med kyckling 🙂

  19. hendry says:

    förra året grillar vi varje helg med familjen,kommer att bli så kull att grilla i år.
    Och vi grillar vanligtvis ett kött revben, kyckling eller någon gång skaldjur.
    fram emot att göra detta igen.
    😎

  20. Zeynep says:

    Jag grillade kebab, kött, kyckling och grönsaker.Jag grillade korv för mina barn.

  21. Luisa says:

    Vill ni recept på potatis gulas???? Rätten innehåller korv! Ni kan äta den på stranden och undvika mycket skräp där!!!!

  22. Nesrin says:

    Jag gillar inte korv, men jag gillar kyckling, grill på sommaren är väldigt trevligt

  23. Selam Gebreamlak says:

    Jag tycker om korv och köt.
    På summer måste vi grilla och äta korv utomhus. mina barn är saknar grill.

  24. Hagush says:

    Jag gillar inte korv.Men jag gillar kyckling och kött grilla på sommaren.

  25. Bebi Peggy says:

    Jag tycker heller inte om korv. Gillar heller inte att grilla. När jag har med mig mat utomhus så brukar det i så fall bli någon matig sallad.

  26. Han som vill ha svar av 8 sidor says:

    Varför när det är coronatider?😷😷

  27. Anonym says:

    Jag fattar inte hur det här är en nyhet. 8 sidor, kan ni förklara?

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Nyheter kan vara många olika saker. En del är viktiga, andra är inte så viktiga.
      Den här handlar inte bara om korv. Den handlar om vad vi gör när det är en pandemi.
      Det kan också vara en intressant nyhet.
      /8 Sidor

  28. Luisa says:

    De menar att det är vanligast att grilla korv! Men man kan grilla andra saker också!!!

  29. berget Keilir says:

    Många ska grilla korv NUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  1. Kommentera