Din vardag
Bakluckan på en bil är full av resväskor.

Semester med bil

Många har börjat planera
vad de ska göra
på semestern i sommar.

Många svenskar tänker
åka bil på semestern.
Det visar en ny undersökning.

Och många tänker vandra
i naturen på semestern.

Men inte lika många
säger att de tänker cykla
eller åka båt på semestern.

Viruset corona gör
att människor reser mindre
till andra länder.
Men en del svenskar
tänker resa till andra länder ändå
på sommarens semester.

Det säger de i undersökningen.
Det är företaget Sifo
som har gjort undersökningen.

8 SIDOR/TT

Vad ska du göra i sommar?
Skriv gärna en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Albin says:

    Jag ska bada och äta glass och se på My name is Earl. Min morbror som bor i Zambia kommer på besök i sommar. Jag är taggad. Jag har varit där och hälsat på honom innan corona.

  2. Anonymous says:

    Jag ska åka till min sommarstuga i skummeslöv som vi gör varje år!😊😎

  3. hejj says:

    jag ska åka båt i sverige alltså ja har en egen båt hos min mormor och morfar och ska resa till gottland med mamma och pappa

  4. Raavi says:

    Jag kommer från indien och jag ska stanna i hemma i Sverige eftersom viruset Corona går att sprida i hemlandet ☹😥

  5. Bebi Peggy says:

    Det lär väl bli samma sätt att resa som året innan. Förra året blev det en hel del bilresor till Österlen. Kulturens Östarp och Brösarps backar är fina platser där. Samt en del turer i södra Småland. Bland annat till Dädesjö gamla kyrka.

  6. Barin says:

    Jag ska nog gå till en fin sjö och dricka vatten 😎😎😎😎😍😍

  7. Anonymous says:

    🤠 jag sak spela hockey hela lovet och fotboll och hänga men mina boys.😀

  8. Anonym 🤩 says:

    Jag kan bada hela sommaren för Jag och min familj har en pool som jag kan bada i hela sommaren.

  9. Anonymous says:

    Jag ska åka på ett läger där jag får åka linbana och så ska kanske åka till min mormor som bor i Florida och har en pol.☺️😊😀

  10. Laila mhammadi. says:

    Jag har ingen semester jag jobbar hela tid med mina barn😂

  11. Andelen says:

    Men har inte planerat med i semester. De var större problem resa andra lender.

  12. Quteiba says:

    Jag ska sola 🌞på
    stranden 🏖 och simma 🏊🏻‍♂️på sjön och spela fotboll ⚽️ med mina vänner på fotbollsplanen på sommaren☀️☀️.

  13. Nesrin says:

    Det är trevligt att åka på semester med bil men det är svårt för barnen

  14. Yosouf says:

    Jag ska stana hem och hjälpa min fru passa barn kanske åka till Göteborg träffa mina kompisar.

  15. Tarannum says:

    Jag stannar hemma och spelar badminton med barn på semester.

  16. Zeynep says:

    Jag tänker resa till mitt land eftersom jag saknar min familj så mycket. Jag hoppas att det inte kommer att vara ett problem förrän då🤲

  17. Tamem says:

    På grund av Corona virus jag kan inte till mitt land i år på sommaren.

  18. Anonym says:

    Jag ska äta mycket glass, bada och leka med kompisar! jag kanske ska åka båt! 😍😍🥳🥳💙

  19. Nafiso says:

    5 maj, 2021 kl. 10.59
    Jag inte svenska medborgare
    därför ska jobba på semester.

  1. Kommentera