Din vardag

Bildgalleri

  1. Anna Barkewall är chef på campingen Böda Sand på Öland. Foto: TT
  2. En campingplats full med husvagnar och tält. Foto: TT

Många vill campa i sommar

Snart är det sommar.
Då vill många campa.

Folk campar med
husvagn eller husbil.
Många campar också
med tält.

Förra sommaren var det
många som campade.
Det blev rekord på många
campingar i Sverige.
Och den här sommaren
kan det bli nya rekord.

Många har redan bokat plats
på en camping.
Campingen Böda Sand
på Öland har många bokningar.
Det har också Båstad camping i Skåne.

Men det kommer vara dyrare
att campa i sommar
än vad det brukar vara.
Det beror på inflationen.
Priserna har blivit dyrare
på många olika saker.

Till exempel är det
högt pris på bensin.
Därför tror experter på camping
att människor som campar
kommer att resa runt mindre.
Fler kommer stanna
på samma camping.

– Vi märker att det är fler
som vill ha en plats
för hela säsongen.

Det säger Isac Uddling
som är chef på Båstad camping.

8 SIDOR/TT

Brukar du campa?
Var campar du helst?
Skriv gärna en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Mohamed says:

    Jag har aldrig campadre förr men det låter bra än vänte i arland för många timmar för att få resa utomlan, Kan ni skriva en artikel om vad man bör göra, köpa när hen vill campar för invandrare som jag.

  2. Sameer says:

    Jag har aldrig campade men, jag älskar den här äventyret, jag kommer göra nån innan jag blev pensionär 🤎

  3. Anonym says:

    Det finns en bok som heter Upptäck naturen, den är på lättläst och pratar lite om hur man ska tänka när man sover ute i skogen. Det finns andra tips om mat, kläder, m.m.

  4. LK says:

    Det är unik upplevelse att campa, himmel är taket över huvudet och mitt i naturen på natten och djur är på hemmaplan runtomkring.

  5. Anonym! says:

    Varför e det det?
    Jag älskar camping!!!
    Men har det påverkat att det blir dyrare för Ryssland och Ukraina???? Isåfall så fattar jag inte varför de blir påverkat bara för det?

  6. anonym says:

    Jag brukar typ alltid kampa på sommaren.
    I sommar ska jag kampa 4 gånger (så härligt) ha en bra dag!😃

  7. mörtfis says:

    när jag var yngre brukade jag campa i min trädgård jag tog en bech filt och en blå filt och sa att det var vatten och sand sedan hämta jag fika och tält

  8. Mohammad says:

    Jag ska gå till Hilsinborg på sommaren.Där vi campar i tre dagar och spelar boll,vi äter grillat,badar ,och fiskar med mina vänner.

  9. Anders says:

    Jag tycker sannerligen att camppa är bra för att då kan man ha trevligt med familja vad trevligt att du Diter hade kul

  10. Anonym says:

    Jag hatar detta, eftersom att bara för att de krigar så måste inte det påverka oss.Priserna kan väl ligga lågt? Snart kommer inte folk att ha råd att göra något mera!😮

  11. Tamam says:

    Upplevelsen att campa är bra och njutbar.
    den vanliga rutinen i livet ,
    Vi behöver alla en återgång till naturen då och då. Tanken på att sitta runt en lägereld under en klar himmel, titta på stjärnorna och lyssna på nattens ljud kan stärka våra kroppar, lugna våra sinnen och återställa vårt humör. ..

  1. Kommentera