Din vardag
Han håller i en tidning. Han står lutad mot en vägg.

Vi läser mycket nyheter

Att läsa nyheter är viktigt
för att veta vad som händer.
I Sverige läser vi
mycket nyheter.

Förra året läste två av tre svenskar
nyheter i en dagstidning varje dag.
De flesta läser nyheterna
i datorn eller i mobilen.

Det är vanligare att läsa nyheter
på internet än i en papperstidning.
Ungefär hälften av alla
i Sverige prenumererar
på en tidning med nyheter.
De flesta prenumererar på
en tidning på internet.

Det visar undersökningen
Mediebarometern.
Det är folk mellan 9 och 85 år
som har berättat
om hur de använder
tidningar, radio och tv.

Under tiden med viruset corona
har människor läst mer nyheter,
tittat mer på filmer
och lyssnat mer på musik.

8 Sidor är en tidning med nyheter.
Våra nyheter går att läsa
både i papperstidning
och på vår sajt på internet.
Papperstidningen kommer
en gång i veckan.
För att få den
måste du prenumerera.

På sajten 8sidor.se kommer det
nya nyheter varje vardag.
Det kostar inget att läsa.

De senaste åren
med viruset corona
är det allt fler som har läst
nyheter på vår sajt.

Många av läsarna går in
och läser nyheter
8sidor.se varje dag.
Texter om viruset corona
är ofta de mest lästa texterna.

För många unga människor
är sajten Instagram viktig
för att få veta nyheter.
8 Sidor finns på Instagram.
Följ oss gärna där!

Gå till 8 Sidor på Instagram

MARIE HILLBLOM/8 SIDOR

Var läser du nyheter?
Hur ofta läser du 8 Sidor?
Berätta gärna i en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Anonymous says:

    Jag gillar att läsa nyheter på 8 sidor för att det är sant än andra nyheter och jag är mycket glad 🙂

  2. Anonym says:

    Jag läser 8 Sidor och SVT Nyheter.
    Jag läser 8 Sidor varje vardag.

    1. 8 Sidor says:

      Nej, 8 Sidor finns inte på engelska.
      Men du kan översätta ord i våra texter till engelska.
      Du kan göra det där det står Språkhjälp.
      Där finns många språk att välja på.

      /8 Sidor

  3. Bebi Peggy says:

    Jag besöker 8 sidors hemsida alla vardagar för att se om det hänt något av intresse. Det blir mest rubrikerna Vardags och Kultur som jag besöker. Ibland kollar jag in krönikan. När Corona härjade som värst, då var jag noga med att följa de nyheter som berörde detta.

    1. 8 Sidor says:

      Nej, 8 Sidor finns inte på arabiska.
      Men du kan översätta ord i våra texter till arabiska.
      Du kan göra det där det står Språkhjälp.
      Där finns många språk att välja på.

      /8 Sidor

  4. Camila says:

    Jag brukar kollar nyheter varje dag om jag ser inte nyheter hur ska jag veta vad som händer här Sverige.

  5. Bushra says:

    Jag läsare varje dag nyheter 8sidor jag trvisa mycket och är nöjd över vad ni skriver

  6. Abdiasis says:

    Jag brukar läsa 8 sidor för att det är lätt att läsa och det är kort också

  7. Nicholas says:

    Jag läser 8 Sidor varje vardag, och på helgerna läser jag artiklarna som jag inte läst tidigare under veckan.

  8. =)smille says:

    jag lässer 8sidor.se i skolan för att jag vill veta vad som händer i skolan och jag får lässa här på 8sidor.se
    😃

  9. Luisa says:

    Jag läser nyheter på dator men mestadels för att förbättra min svenska! Jag läser 8 sidor varje dag-utan lördag och söndag och ibland pausar jag! 8 sidor hjälpte mig med min språkutveckling!

    1. 8 Sidor says:

      Det var kul att höra!

      Dina engagerade kommentarer
      hjälper även oss. 🙂

  10. Ahmed Said says:

    Hej på er jag brukar läsa nyheter på 8sider eller jag lyssnar på jag tycker om jag skulle säga 8sider är bäst nyheter som finns Sverige lycka till 👍

  11. M. says:

    Jag är italienare, bor i Italien och studerar svenska. Jag läser 8sidor på app varje dag.

  12. Booppha says:

    Jag gillar att läser nyheter på 8 sidor varje dag. Jag studerar svenska på sfi nu. 8 sidor hjälpa mig mycket för förstår bra svenska. Tack så mycket 🙏

  13. Nyhets Fantasier. says:

    Nyheter i sverige skall alltid vara sanningsenliga, på TV enligt lag, men i ryssland gäller inte krav på sanning på statliga TV, huvudsaken är fjäskandet för Regimen, och därmed osanningar till folket !

  14. Mina åsikter i skrift ! says:

    8 sidors nyheter o kommentarer är många gånger intressanta o roliga att läsa.

  15. Luisa says:

    Ibland jag tycker att mina kommentarer är inte viktiga! Men jag står för mina åsikter! det är möjlighet att vi kan lära sig av varandra och samtidigt diskutera om ett problem! saker kan lösa här enligt mig!

  16. Soraya says:

    Jag läser nyheter om Svarige på 8sidor. Jag är inresserad mer av vardags. Jag folja 8sidor på olika platser(apps).

  17. Luisa says:

    Jag undrar om studenterna vet om 8 sidor??? Jag tycker att de flesta vet inte, tyvärr!

  18. Safia says:

    Jag läser alltid nyheter på 8 sidor.se.Det är mycket bra och bigriplig.

  19. mörtfis says:

    jag har en fråga varför kan man inte kommentera på alla artikklar jag vill inte låta arg men är det bara en bugg för mig eller ska det vara så?Jag läser 8 sidor aftonbladet och harry potter varje skoldag för att utöka min språkkunskap även fast jag har högt betyg i läsning

    1. 8 Sidor says:

      Hej mörtfis!
      Glömde du kanske
      ett k i slutet
      på ditt namn?

      Det är ingen bugg för dig.
      Ibland måste vi stänga
      av kommentarerna till
      vissa artiklar.

      Grattis till det höga betyget.

  1. Kommentera