Din vardag
En man äter på en Piggelin.

Färre Piggelin i paketet

Många är arga
på företaget GB som
säljer glassen Piggelin.

Det handlar om
paketen med Piggelin
som vi kan köpa i affärerna.

GB har minskat
på glassarna i paketen
utan att minska priset.

Det har länge varit
15 Piggelin i varje paket.
Nu är det bara
10 glassar i varje paket.
Men i de flesta affärer
kostar paketen
lika mycket som tidigare.

Många tycker att GB
har försökt lura folk
med glassarna.

Nu är GB anmälda
till myndigheten
Konsumentverket.

Företaget GB tycker inte
att de gjort något fel.
Det säger GB till
tidningen Aftonbladet.

– Det står tydligt
på paketet hur många
glassar det är.
Priset bestämmer sedan
den som säljer glassarna
i affärerna,
säger GB till Aftonbladet.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. pigelin lover says:

    😭😭😭😭😭😭😭😭😤😤😤😤😤😤😢😢😢😢🥳🥳🥳🥳🥳💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔🤢🤢🤢🤢🤢😎😤😤😤😤 neeeeeeeeej

  2. Peneto kipendo says:

    😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

  3. Elifsu says:

    Hej 8 sidor, min frågan är när vi köper glassen piggelin, kommer själva kartongen kosta dubblet så mycket?????

  4. mkl.fsk says:

    det har varit samma sak med andra skräp mat från mondelez, mars, …. (twix, snickers, mms,….) sen ganska “läng” tid. vikten minskar men pris är samma eller ökar. inget nytt, varför skjuter på GB ?

  5. Anonymous says:

    🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢💔💔💔💔det är dåligt!!!!!!

  6. Anonymous says:

    NOOOOOOO💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😭😭😭😭😤😤😤😤😤😤😤😤😤😭😭💔💔💔💔💔💔💔💔

  7. Alex says:

    Det kallas “krympflation”. Företagen krymper innehållet i paketen när det är inflation för att ingen ska märka att varan har blivit dyrare. Många som inte läser ordentligt på paketen blir lurade av detta.

    Jag tycker att det är fult av företagen att luras på det sättet. När något ändras med en produkt så borde det stå tydligt på förpackningen.

  8. mkl.fsk says:

    absolut rätt Alex, jag håller med 100%.
    men företag vill inte och de har starka lobbyer.
    korrupterad länd !

  9. Anonymous says:

    Nejjjjjjjj 😭😭😭😭😭😭😭😭😭💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔😢😢😢😢😢😭😭😭😠😠😠😠💔💔

  10. 🐝 says:

    Nej! 😢 Jag älskar piggelin! 😓💔 Varför behövde dom göra så? 🤔🙁

  1. Kommentera