Din vardag
En bebis ligger under en filt.

Populära namn på bebisar

Elsa och Noah är
de mest populära namnen
på nyfödda bebisar i Sverige.

Det visar en ny undersökning
från myndigheten Skatteverket.
De har räknat alla namn
som bebisar fick förra året.

Elsa var det mest populära
namnet på flickor.
Vera var det näst vanligaste
namnet på flickor.

Noah var det mest populära
namnet på pojkar.
Hugo var näst populärast.

8 SIDOR/TT

De mest populära namnen på bebisar 2023

Namn på flickor:

1. Elsa

2. Vera

3. Alma

4. Selma

5. Alice

6. Signe

7. Olivia och Ellie

9. Astrid

10. Ella

 

Namn på pojkar:

1. Noah

2. Hugo

3. William

4. Liam

5. Nils

6. Oliver och Elias

8. Adam

9. August

10. Sam

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Anonymous says:

    Alla har samma namn.
    Anders Andersson
    Johansson,
    Jonsson
    Petersson
    ….

  2. Bebi Peggy says:

    Inga av de här namnen var vanliga på mina skolkamrater. Då hette killarna Peter, Magnus, Joakim och David. Tjejerna hette Carina, Eva, Jeanette och Marie.

  3. Kira says:

    Oj jag trodde David var den mest populära namnet på killar. Min pappa heter David. Vet ni om vilken plats jag kommer på? Jag heter Kira :>

  4. Anonymous says:

    Hej hej! Detta var intressant. Själv döpte jag min fjuttingar till Bert, Britta eftersom att jag älskar B-namn! Så kul och se vilka namn som dyker upp!🥰

  5. 𝕃𝕆ℝ𝔼ℕ𝔸 says:

    8 sidor hej jag har en fråga.
    Vrf (varför) är det så populärt med dessa namnen vrf (varför) tar man inte typ alisson? eller Baymax?

  6. anonym says:

    jag gillar dem här namnen😭barn är bra väldigt fina namn blir helt tårögd

  7. Bebi Peggy says:

    Det finns 723 stycken Peggy i Sverige och faktiskt 4 som heter Bebi. Hurra för dem!😊

  8. semanur says:

    Namnen Elsa och Nils är väldigt vackra.
    De mest populära namnen i Turkiet är Defne och Miran.

  9. Stepan says:

    Jag tycker om Hugo. Jag gillar namnet Vera eftersom det liknar namnet i mitt land.

  10. Regn says:

    De gamla namnen kommer igen. T ex vet jag en som hette Signe och som blev över hundra år gammal och som avled för inte allt för många år sedan. En släkting berättas det om som levde på 1940-talet och som var född i slutet av 1800-talet, och hans namn var August.

  1. Kommentera