Din vardag
Gula och vita blommor syns på marken i en trädgård.

Våren är här

Nu har våren kommit
till södra Sverige.
Det säger experter
på myndigheten SMHI.
De håller koll på vädret
och på temperaturer.

Den 15 februari kom våren
till södra och västra Sverige.
Från den dagen var det
över noll grader sju dygn i rad.
Då säger experterna
att det är vår.

– Jag har längtat efter våren.
Och nu är den här!
Fåglarna har börjat kvittra.
Rabatten är full av blommor.
Men lite mer sol vill vi ha.

Det säger Ewa Nilsson
från Hjärup utanför Lund i Skåne.

I norra Sverige är det
fortfarande snö.
Det kan dröja till maj
innan det blir vår där.

8 SIDOR

Har du sett saker
som visar att det är vår?
Skriv gärna en kommentar.

 

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Bebi Peggy says:

    Hasseln bakom parkeringen har i alla fall börjat blomma. Det är fullt med hängen på den.

  2. Anonymous says:

    Hej
    När jag läste den här nyheten tittade jag på naturen från mitt fönster med utsikt över utsidan, och jag hittade inget som tydde på vårens ankomst, trots att jag bor på Sveriges västkust.

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Det kan se väldigt olika ut
      på olika platser.
      Våren kommer till dig också
      om ett tag!

      Hälsningar
      8 Sidor

  3. Anonymous says:

    En nyhet utan att någon döda eller bli skadad! Det är trevligt att läsa nyheter som det här ibland.

  4. Alzira says:

    Det är så här, allt växer där ute, naturen är i samklang med människors känslor av sorg och vill lugna ner dem.

  5. ingen vet :) says:

    Jag såg faktiskt blommor når jag var i en stad igår de började kännas som vår 😃

  6. Carina 54 says:

    Såå härligt att våren är här!! Då kan man sola, plocka blommor, gå ut i bara linne, kissa och bajsa i skogen, bränna sig på brännäsler, få hundratals myggbett i rumpan, få exem på hela kroppen så att maken inte vill ha samlag med mig…😢

  7. Andreas från Knivsta says:

    Hej våren tack får att du kom, jag älskar dig🌷🌹🌹🌺🪷💐🤗🤗🤗😂🤣🤣🤣

  8. I LIKE WHEN SILVER WHITE WINTERS MELT INTO SPRING says:

    Jag såg några gröna skott sticka upp ur en av odlingslådorna och man kan lukta att det är vår nu😊

  9. Nadzeya says:

    Jag älskar våren när kommer till Blekinge, där jag och min man gick längs Brunn parken för att planera vår familjs liv där🌱🏘️

  10. Nasseer Saad says:

    Jag är glad på riktigt ❤️
    Jag har längtat efter våren

  1. Kommentera