Nytt rekord på bio
Allt fler människor
i världen går på bio.
Förra året blev det
rekord.
Folk köpte biljetter
för över 300 miljarder
kronor tillsammans.
En förklaring är att
det kommit två stora
amerikanska filmer
som många i världen
sett.
Det var filmerna
Captain America
och Star wars.
Det öppnade också fler
nya biografer, speciellt
i länder i sydöstra
Asien.
I Sverige har många
biografer stängt de
senaste tio åren.
Men det verkar hålla
på att ändras.
Nästa år planeras det
nya biografer i Uppsala
och Malmö.
Det är företaget Nordisk film
som planerar de nya biograferna.
8 SIDOR/TT
0 kommentarer
Inga kommentarer.