Kultur
Göteborgs konstmuseum

Pris till museum i Göteborg

Göteborgs konstmuseum
har fått priset Årets museum.
Det är gruppen Sveriges
museer som delar ut priset.

Göteborgs konstmuseum
får priset för att de har
mycket olika sorters
konstverk och utställningar.

– Vi är mycket glada och stolta.
Vi jobbar hårt med
att visa ovanlig konst
och ställa viktiga frågor
om konstens historia,
säger Anna Hyltze
på Göteborgs konstmuseum.

Förra året vann muséet
Prins Eugens Waldermarsudde
i Stockholm priset.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera