Kultur
Skådespelaren Luke Perry

Luke Perry har dött

Skådespelaren Luke Perry
från USA har dött.
Han var mest känd för
tv-serien Beverly Hills.
Där spelade han
rollen som Dylan.

Beverly Hills var en serie
som handlade om ungdomar
på en skola i USA.
Den visades på tv
på 1990-talet
och var mycket populär.

– Luke Perry blev den
största stjärnan i serien.
Han spelade en tuff kille
som många blev kära i,
säger journalisten Daniel Åberg.

Luke Perry spelade många
andra roller också.
Han gjorde till exempel
en film i Sverige.
Den heter Äntligen midsommar.

Luke Perry dog av en
blödning i hjärnan, en stroke.
Han blev 52 år gammal.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera