Kultur
Porträtt på Molly

Svenska artister protesterar

Det behövs fler platser
för konserter i Sverige.
Det kräver 38 kända
svenska artister.
De har skrivit en protest
i tidningen Dagens Nyheter.

– Det är pinsamt att det blir
färre ställen för levande musik.
Det kommer att döda svensk musik,
skriver artisterna.

I bland annat Stockholm ska flera
kända lokaler för konserter stängas.

Artisterna vill nu att politikerna
i städerna ska satsa mer på musiken.

– Utan levande musik blir Sverige
ett sämre land, skriver artisterna.

Några av  artisterna som protesterar
är Håkan Hellström, Molly Sandén,
Tove Styrke, Lars Winnerbäck,
och Rebecka & Fiona.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera