Kultur
På ena bilden ser Greta Thunberg arg ut. Framför sig har hon en mikrofon. Bakgrunden är blå. Artisten Fatboy slim står i ett dj-bås och spelar musik. Bakgrunden är blå.

Han gjorde låt av Gretas tal

– Hur vågar ni svika oss?

Det sade Greta Thunberg
till världens ledare
på FN-mötet om klimatet
i New York nyligen.

Hon vill att ledarna
ska göra mer för att
rädda jordens klimat.

Miljoner människor har
sett talet på internet.
Nu finns talet också
som musik.

Den kända artisten
Fatboy Slim har använt
Gretas tal i sin låt
Right here, right now.

Här kan du höra låten.

Fatboy Slims låt

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. ZA says:

    Nyheter är alltid väldigt bra för att träna på svenska. Tack så jätte mycket.

  2. Milena says:

    Hon har rätt ,men alla måste sköta miljö! Folk struntar i allt och konsenvenserna ni kan ser när redan nu man behöver resa bort för gott luft!!respektera henne mer!

  3. The Green man says:

    Greta sa att de hade stulit hennes barndom men hon är ju fortfarande ett barn..xD

  1. Kommentera