Kultur
Marie Fredriksson sjunger på en scen.

Marie Fredriksson är död

Den svenska artisten
Marie Fredriksson är död.
Hon var med i gruppen Roxette
tillsammans med Per Gessle.
Roxette var ett av världens
mest kända rockband på 1980-talet.

Några av bandets
mest kända låtar var
The look, Listen to your heart
och It must have been love.

Marie Fredriksson gjorde också
egen musik på svenska.
Bland annat låtarna
Tro, Ännu doftar kärlek
och Sparvöga.

Marie Fredriksson fick
en hjärntumör 2002.
Hon hann vara frisk i flera år.
Men sedan blev hon sjuk igen.
Nu har hon dött av sjukdomen.

– Du var en fantastisk sångerska.
Tack för allt vi fått dela,
säger Per Gessle om Marie.

Marie Fredriksson
blev 61 år gammal.

Lyssna på två låtar med Marie:
Listen to your heart med Roxette

Tro med Marie Fredriksson

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Aziz Nazary says:

    Det var synd hon var mycket bra person och stor artist jag är vldig ledsen när jag hörd att hon borta.Fred får hene .

  2. Milena says:

    jag neklagar sorgen!! hon var en av de få sexy person i deta dumma land, en fantastisk artist och även jag vet inte hur hon var som människa så tror jag att hon hon var bra människa!! Efter ABBA var det bara roxette som kunde underhålla mig, jag tackar för alla fina sång från henne!!

  3. Spöketlaban says:

    Så synd hon kämpade verkligen jag har cancer själv och min läkare sa att jag inte skulle ha så länge kvar här.Jag hoppas att jag också får 17 år mer

  4. Milena says:

    Min vännina gick bort i hjärntumor-bara 40 år gammal! Jav var jätteledsen och tappade 4 kilo på 3 dagar och mådde jättedåligt! Alltså det är som min man säger-” vi vet inte när vi dö och varför man måste göra andra ont eller skada andra på den kort tid vi är här??varför”…….

  5. Muhammad Alizada says:

    Jag beklagar och ledsen vila i fred hon var fantastisk en av sångerska 😓

  6. Specialist says:

    Hej, såg ni kommentaren spöketlaban skrev?Han dog nämligen idag han må vila i fred.
    😪😪😪😪

  7. Maria Larsson says:

    Så vackert!! Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan! ❤️ Vila i fred! 🌹

  8. Milena says:

    svårt att tro att hon är död! man tänker alltid att artister är odödliga! Vad synd!

  9. Milena says:

    Hon hade koncert i Tjeckien också och hennes music är väldigt special-VIVA ROXETTE!

  10. marcus alexandra barnen hugo axel ola holger amanda says:

    tradigt hoppas det blir en hyllings kontert

  11. danny och everlina och barnen isak moriz axelina says:

    jag hoppas det blir en hyllingskontsert vila i frid

  1. Kommentera