Kultur
Porträtt på Josefin Nilsson i kyrkan på hennes begravning.

SVT gjorde fel

SVT visade en film om
artisten Josefin Nilsson.
Det skulle kanalen inte ha gjort.
Det tycker experterna
i Granskningsnämnden för tv.

Filmen berättar
att Josefine Nilsson
blev slagen av en man
som hon var tillsammans med.

Filmen berättar att Josefin Nilsson
aldrig blev frisk från skadorna.
De var en anledning till
att Josefin Nilsson blev sjuk
och dog för tre år sedan.

Granskningsnämnden säger
att det är enkelt att veta
vem mannen i dokumentären
är i verkligheten.
Och att han inte har fått
svara på anklagelserna.

Dokumentären heter
Älska mig för den jag är.
Den kom i mars i år.
Flera miljoner har sett
den på SVT och på SVT Play.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Kommentera