Kultur
Billie Eilish ler med fyra guldfärgade priser i famnen.

Eilish vann flest priser

I helgen var Grammygalan
i USA. Det är en fest
för artister som gör musik.
De som gjort bäst musik
under förra året får pris.

18-åriga artisten Billlie Eilish
fick de finaste priserna.
Hon fick fem priser.
Flera av priserna var
för hennes senaste skiva.
Låten Bad guy blev
dessutom årets bästa låt.

– Tack till alla fans.
Det är tack vare er
som vi alla är här,
sade Billie Eilish.

En annan artist som vann
flera priser var artisten Lizzo.
Lizzo fick också starta
hela galan med sin musik.

Grammisgalan var i
staden Los Angeles.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. konstig man says:

    OK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Jaaaaaaaa, Billie Eilish är bäst says:

    Billie Eilish är en jätte fin person och vi borde alla respektera henne!!

  3. Rami says:

    min syster tycker om henne och varför skrev Ruben att hon är sämst😠😠😠😠😁😁😁😁

  4. Billie elish says:

    Jag är så glad att hon vann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!😂😂😂😂😁😁😁😁

  5. Anonymous says:

    🤡🤡 Billie förtjänade högst en eller två priser, men inte fem. Finns många bättre artister än henne

  6. Billie är bäst says:

    Omg!! Älskar Billie så J*vla mycket! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️💗💗💗💗💗💗💗

  1. Kommentera