Kultur
De tre kvinnorna ser glada ut och håller i blommor och i ett pris

De vann Melodifestivalen

Gruppen The Mamas
vann Melodifestivalen 2020.
Både tittarna och experter
från andra länder
älskade deras låt Move.

– Låten handlar om
att vi ska hjälpa varandra.
Folk verkar ha förstått det,
säger Dinah Yonas Manna.

Nu får The Mamas
tävla i Eurovision
för andra året i rad.
Förra året sjöng de
med John Lundvik.
I år gör de jobbet själva.

– Jag är chockad!
Det här är så stort,
säger Loulou Lamotte
efter tävlingen.

The Mamas sjöng allra först
i årets Melodifestival.
De gick direkt till final.
Där vann de med en poäng
över artisten Dotter.

På tredje plats kom artisten
Anna Bergendahl.
Hanna Ferm kom fyra
och Anis Don Demina
kom på femte plats i tävlingen.

Eurovision är i maj
i staden Rotterdam
i Nederländerna.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Världs ljus says:

    Waww tänk om alla verkligen har förståt vad låtens budskap är. Vilken världs fred det skulle bli, bara kärlek i vårt jord. Låt mig och dig som vill leva med kärlek förverkliga det😊. Älskar the Mammas energi och samarbete, de förtjänar det. Hoppas på att de kommer ta segern hem till Sverige igen.

  2. Liv says:

    Viruset är mycket allvarligt och regeringen bör stängs Melodifestivalen
    Jag vet inte hur många som smittades den här gången.

  3. Sebastian says:

    Dotter var bättre och the mammas var sämst 🤬😡😈🇸🇪 PS dotter sa att hon ville visa sin låt ute i erupa

  4. adine says:

    jag älskar the mammas,det var bäst jag tycker det var bäst i melodifestivalen😍😘😇😊😃

  5. Tilde says:

    Jag älskar The mammas dom sjunger så himla bra och dom van tillslut som jag ville att dom skulle göra. Jag ville att The mammas skulle vina och de gjorde dom jag hade röstat alla mina hjärtan på dom för att dom skulle vinna för att dom hade en jätte bra låt, och när dom sjöng så lät de inte falskt eller dålig.

  6. Petra says:

    jag älskar inte låten mmmmmmmmmmmoooooooooovvvvvvvveeeeeeeee den är ass dålig den lät som en krokodil som har corona och nyss har varit hos tandläkaren

  7. Anonymous says:

    Grattis the mammas, men det är säkert att någon blev smittad av coronavirus. Där för gick jag inte dit☹☹☹☹☹☹🙁🙁🙁🙁😀😀😀😁😁😁😁😂😂😂🤣🤣😄😃❤🧡💛💚💙💜🖤🖤💖💗💓💞💕❣

  8. Love your The mamma💕💗 says:

    Alltså i am so glad så så så glad jag skulle gärna träffa de 💕💕💕💕💕❤❤❤❤💗💗💗🤙🤙🤙💕💕🤙🤙💕💕😍😍😍😍💕💕😍😍🤣

  9. Wilhelm löväng says:

    dem var bäst!!😀😬😁😂😃😄🤣😅😆😇😉😊🙂🙃☺😋😌😍😘😗😙😚🤪😜😝😛🤑😎🤓🧐🤠🤗🤡😏😶😐😑😒🙄🤨🤔🤫🤭🤥😳😞😟😠😔😕🙁☹😣😖😫😩😤😮😱😨😰😯😦😧😢😥😪🤤😓😭🤩😵😲🤯🤐😷🤕🤒🤮🤢🤧😴❤🧡💛💚💙💜🖤💔❣💕💞💓💗💖

  1. Kommentera