Kultur

Bildgalleri

  1. Victor Crone. Foto: Johan Nilsson/TT
  2. Paul Rey. Foto: Claudio Bresciani/TT
  3. The Mamas. Foto: Fredrik Sandberg/TT
  4. Mohombi. Foto: Pontus Lundahl/TT
  5. Hanna Ferm. Foto: Johan Nilsson/TT
  6. Alvaro Estrella och Mendez. Foto: Claudio Bresciani/TT
  7. Dotter. Foto: Claudio Bresciani/TT
  8. Robin Bengtsson. Foto: Fredrik Sandberg/TT
  9. Mariette. Foto: Pontus Lundahl/TT
  10. Felix Sandman. Foto: Fredrik Sandberg/TT
  11. Anna Bergendahl. Foto: Claudio Bresciani/TT
  12. Anis Don Demina. Foto: Pontus Lundahl/TT

Final i Melodifestivalen

På lördag är det final
i Melodifestivalen.

En av artisterna
som tävlar är Dotter.
Hon heter egentligen
Johanna Jansson.

Många tror att hon
har en stor chans
att vinna.
Det tror hon själv också.

– Jag tror att Anna,
Hanna eller Johanna
kommer att vinna,
säger Dotter och skrattar.

Då menar hon artisterna
Anna Bergendahl,
Hanna Ferm
och sig själv.

Här är alla låtarna i finalen:

1. Troubled waters
med Victor Crone
2. Talking in my sleep
med Paul Rey
3. Move
med The Mamas
4. Winners
med Mohombi
5. Brave
med Hanna Ferm
6. Vamos amigos
med Mendez och Alvaro Estrella
7. Bulletproof
med Dotter
8. Take a chance
med Robin Bengtsson
9. Shout it out
med Mariette
10. Boys with emotions
med Felix Sandman
11. Kingdom come
med Anna Bergendahl
12. Vem e som oss
med Anis Don Demina

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Zigge says:

    Dotter bara måste vinna, är i en klass för sig själv.Om inte så Hanna. Mamas får absolut inte vinna, vore en stor katastrof. Det är så fruktansvärt dåligt att man får skämmas att de en är med i Mello.

  2. Zigges Polare says:

    Dotter är bara bäst.Alldeles för mycket skit med varje år, artister som redan är dödsdömda innan tävlingen ens har börjat. Är såååå tydligt hur man favoriserar vissa artister o hur delegationen vill ha vissa i finalen. Man ska inte ha med skit s Siv Malmqvsit, Torsten Flink, Edward Blom, Mamas, Owe T mfl det är bara utfyllnad.

  3. Mati.Coolingen_20. says:

    Kan någon här svenska????!!!!!!!😎😎😎😎😎
    Mello är bäst
    Dotter är braThe mamas är bra också
    ❤❤❤❤❤

  4. giudita.#är bäst says:

    dotter var super bra, dotter bord vinna😎😉😉😉😉✌👍❤!!!!!!!!!!

  1. Kommentera