Kultur

Bildgalleri

  1. Anis Don Demina på scen i Melodifestivalen. Foto: TT
  2. Alla artisterna som gick vidare från Andra chansen. Foto: TT

Han får sjunga i finalen

För två veckor sedan tävlade
artisten Anis Don Demina
i Melodifestivalen.
Många gillade hans glada låt
Vem e som oss.
Men han lyckades inte
ta sig till final.

På lördagen fick han
en andra chans.
Då gick det bättre.
Han var en av artisterna
som gick vidare till finalen.

– Jag gjorde verkligen
en bra show. Nu ska jag fira
med mina kompisar,
sade Anis Don Demina
efter tävlingen.

De andra artisterna som
gick vidare var:

Paul Rey med låten
Talking in my sleep.

Felix Sandman med låten
Boys with emotions.

Mendez och Alvaro Estrella
med låten Vamos amigos.

Finalen är på lördag den 7 mars
klockan 20.00.
Det får vi veta vilken låt
som ska tävla för Sverige
i Eurovision Song Contest.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Milena says:

    Den var fin och Linnea hade fin klänning och även David! Låtarna var fina också,jag tittade tillsammans med Miska (Det är min björn) och Miska var mycket belåten också!!Stor grattis till alla!!!!

  2. uwu says:

    Vem tror ni kommer vinna i final? Jag hoppas på Anna Bergendal med låten Kingdom come.

  3. Milena says:

    Jag vet inte men denna år finns fler vackra låt-så det kan vara spännande att titta men jag önskar alla lycka till!

  1. Kommentera