Kultur
Tre kvinnor i glittriga kläder sjunger i mikrofon

Ingen Eurovision i år

I maj skulle gruppen The Mamas
åka till Nederländerna.
De skulle tävla för Sverige
i Eurovision.

Men nu är tävlingen stoppad.
Det blir ingen Eurovision
Song Contest i år.
Det beror på viruset corona.

Länderna i Europa kämpar hårt
för att stoppa spridningen
av viruset.
Ingen vet hur lång tid det kan ta.

Det är risk att viruset fortfarande
är ett problem i Europa
om två månader.
Det var då Eurovision skulle vara.

Kanske blir tävlingen
i Nederländerna
nästa år i stället.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Milena says:

    Vad synd! De kunde göra det lite senare-till ex i juni eller juli!

  2. Emelia Regnson says:

    Vad sägs som att Eurovision ska hållas utan publik så kan vi se som live på tv och få rösta i hemma? Hur ser 8sidor om mitt råd? Kan de inte göra så alltså utan publik?

    1. 8 Sidor says:

      Hej Emelia! Det är en bra fråga. Olika tävlingar i idrott har till exempel gjort så. Sista tävlingen i Melodifestivalen i Danmark hade inte heller någon publik. Men nu är det väldigt mycket som blir stoppat i världen. Kanske tycker de som ordnar den stora tävlingen i Europa att publik på plats är mycket viktigt. /Hälsningar 8 Sidor

  3. Milena says:

    Det är bra men hur artisterna kan komma dit?? Alltså enligt mig kan vara bra om det kan bli senare till.ex i Augustos månad! Hoppas att allt bli bra-men just nu har hela jorden andra problem och kanske just denna problem kan göra att människor äntligen byter sin tänkesätt!!

  4. noob says:

    😱😱😱😱😱😱😱😱😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰 NNNNNNNEEEEEEEJJJJJJJJJJ!!!!!!!!

  5. Ostenlars says:

    Ost är gott och eurovision är gott😂men tråkig ost med ostivision blev inställd ost

  6. Sofftpotatisen says:

    Dom kan inte köra eurovision för det är dansare, tekniker, städare och själva sångarna då. Och även om dom skulle inte ha publik skulle det ändå vara STOR chans att det smittar.
    Ungefär 600 personer där

  7. Mello Elsa says:

    😭😭😭😭😭😭😭😭 varför är coronaviruset en stor grej.

  8. En elev på en skola says:

    Det var en bra nyhet till nyheterna på skolan när man inte hittade någon annan! Tack 8 sidor för hjälpen

  9. Mello Elsa says:

    Jag älskar mello
    Kram hela 3B från taubeskolan#Elsa💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩

  1. Kommentera