Kultur
De sitter på huk bredvid varandra på en scen. De sträcker varsin näve i luften och jublar

De vann i andra Mello

I lördags var
den andra tävlingen
av Melodifestivalen, Mello.

Tittarna röstar.
De som får flest röster
går direkt till final.

John Lundvik
och Liamoo vann.
De får tävla i finalen
i mars.

– Jag är stolt
över mig själv, säger Liamoo.

Han tävlar med låten Bluffin.

John Lundvik tävlar
med låten Änglavakt.

Två artister får också
tävla igen i semifinalen.
Om de vinner där
får de tävla i finalen.

Alvaro Estrella får tävla
i semifinalen.
Han tävlar med låten Suave.

Tone Sekelius får också tävla
i semifinalen.
Hon tävlar med låten My way.

Gå till 8 Sidors artikel om Tone Sekelius

På lördag är det den tredje
tävlingen i årets Mello.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

8 kommentarer

  1. Adrian says:

    Jag vill bara vänta tills jag kan vara med.🖤💔🖤💚🖤#emo#badboy#mello

  1. Kommentera