Kultur
De står på huk på scenen och är glada

De vann i första Mello

I lördags var det
första tävlingen
i Melodifestivalen, Mello.

Tittarna bestämmer
vem som vinner
genom att rösta.

Det går att rösta
genom att ringa.
Det ska också gå att rösta
i Melodifestivalens app.
Men den funkade inte i lördags.
Appen ska bli lagad till nästa tävling.

Cornelia Jakobs
med låten Hold me closer
och Robin Bengtsson
med låten Innocent love
fick flest röster.

De får tävla i finalen
i Mello den 12 mars.

– Det känns som en dröm.

Det säger Cornelia Jakobs.
Det var första gången
hon var med i tävlingen.

Theoz och Danne Stråhed
får tävla igen i semifinalen.

På lördag den 12 februari
är det nästa tävling i Melodifestivalen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

17 kommentarer

  1. ledna omar fan says:

    jag ville att Omar skulle vinna😠😭han var såååååå mycket bättre än alla andra

  2. Anonymous says:

    Jag tycker att Malou Prytz med Bananas var bäst, jag blev jätte ledsen när hon åkte ut😭

  3. mello älskaren😍 says:

    Jag älskade Theoz jag blev så glad över att
    han kom till andra chansen jag älskade båda som kom till final men jag älskade Omar jag blev ledsen över att han åkte ut 😭

  4. gustav nilson says:

    meelo e dean bestta shoven nounsing! hallaballo vaer min favvoritt. allla andrae vaer dooligga. 😎

  1. Kommentera