Kultur
Hon står på scenen och sjunger i en mikrofon.

Malou Prytz är först

Nu börjar Melodifestivalen.
Lördagen den 5 februari
är den första tävlingen.
Den går att se på tv
i SVT1 klockan 20.00.

Det är fortfarande regler
för viruset corona.
Så kommer det vara
i den första tävlingen.
Det får inte vara fullt med publik.

Men nästa vecka försvinner reglerna.
Så på de andra tävlingarna
kan det vara fullt med publik.

Malou Prytz sjunger första låten
i den första tävlingen.
Hon tycker att det är tråkigt
att det inte kan vara mycket publik.

– Men det är bra att det
i alla fall är lite folk på plats.
Och det blir kul för artisterna
som tävlar senare
att de får ha publik,
säger Malou Prytz.

Malou Prytz är bara 18 år,
men hon har redan varit med
i Melodifestivalen
två gånger tidigare.
Det här blir tredje gången.

8 SIDOR/TT

De tävlar i första tävlingen

1. Malou Prytz med låten Bananas
2. Theoz med låten Som du vill
3. Shirley Clamp med låten Let there be angels
4. Omar Rudberg med låten Moving like that
5. Danne Stråhed med låten Hallabaloo
6. Cornelia Jakobs med låten Hold me closer
7. Robin Bengtsson med låten Innocent love

Vad tycker du om nyheten?

13 kommentarer

  1. Bebi Peggy says:

    Redan nu kan man tjuvlyssna på en minut av varje låt. Det finns på SVT play. Har gjort det. Ingen av låtarna är så värst bra. Mello var bättre förr.

  2. Anonymous says:

    Som du vill är skit bra mannen. Till och med mina bröder gillar den😎

  1. Kommentera