Kultur

Bildgalleri

  1. Tone Sekelius sjunger låten My way. Foto: TT
  2. Alvaro Estrella sjunger låten Suave. Foto: TT

Hon har chans till final

Åtta låtar är klara
för final i Melodifestivalen.

Men fyra låtar till ska vara med.
Lördagen den 5 mars får vi veta
vilka de fyra låtarna blir.
Då är det semifinal.

Åtta låtar är med i semifinalen.
Vi har hört dem förut,
i deltävlingarna.
Nu får låtarna en chans till.

En av låtarna är My way
med Tone Sekelius.

– Jag tror att jag har bra chanser
att gå vidare till finalen,
säger Tone Sekelius.

Alvaro Estrella är med
i Melodifestivalen
för tredje året i rad.
I semifinalen sjunger han låten Suave.

– Det är en låt som handlar om
när du vill ha kontakt med en person
som du är intresserad av,
säger Alvaro Estrella.

8 SIDOR/TT

Vilken av låtarna vill du
ska gå vidare till finalen?
Skriv gärna en kommentar.

Låtarna i semifinalen
  • Tone Sekelius med låten My way
  • Alvaro Estrella med låten Suave
  • Danne Stråhed med låten Hallabaloo
  • Anna Bergendahl med låten Higher power
  • Theoz med låten Som du vill
  • Lisa Miskovsky med låten Best to come
  • Lillasyster med låten Till our days are over
  • Cazzi Opeia med låten I can’t get enough

Vad tycker du om nyheten?

22 kommentarer

  1. Rökning är bra says:

    Jag tycker att Tone är bra men hejjjjjar på mediiina

  2. Dotter says:

    Tone eller Anders Bagge Deras texter är så fruktansvärt bra. De passar även in på det politiska läget i världen. Vilka otroligt bra röster de har och man kan lätt sjunga med direkt. Det kommer öka chansen till att ta sig långt i Eurovision song contest

  3. Dotter says:

    Del av Tones text. Swe.
    -Dina ord gjorde mig starkare Och jag blev större, bättre, smartare Lev precis som min mamma sa Min väg, min väg. Låt oss njuta av att vara annorlunda Gör oss LIKA, LAGLIGA och HÖRDA. Vill du hellre se oss lida!?Öppna upp ditt sinne och sluta vara så ignorant.

  4. Dotter says:

    Bagge Låt Swe

    Det är ett vägledande ljus som lyser ner på mig. Jag kan se mitt livs gryning Större än universum Ta bara min hand, lita på ödet Låt oss lämna denna värld för en bättre plats En plats där alla mörkaste dagar är borta där alla är mästare Hör, mitt hjärta slår som en symfoni Och varje ord är poesi.

  5. Luisa says:

    De första 6 låtar är väldigt vacker! anders Bage sjöng väldigt fin! Det är det enda positiv just nu! Lycka till till alla!❤

  6. Nikola says:

    Hej!
    Vet du var jag kan titta på semifinalen? Jag kommer från utomlands, så jag har inte svensk tv. Kommer det at finnas en youtube live?

  7. Nikola says:

    @Dotter
    Tack så mycket!
    Jag skulle aldrig har hittat det ensam 😂

  8. th mff says:

    Hoppas att elvaro estrea och mediina och tone och cekelius och lisa mikowski

  9. Anonymous says:

    hon har världens mest fantastiska låt som hon har gjort jag är så stolt över hon😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

  10. heja heja klara och tone says:

    klara Hammarström och tone är bäst ❤❤

  11. Id says:

    Done kommer vinna hela alter. Hon är en förebild för dom som är trans och Låten har ett bra syfte❤️❤️❤️❤️

    1. 8 Sidor says:

      Hej Leon

      Jag tyckte att Cornelia Jakobs hade den bästa låten.

      /Martin på 8 Sidor

  1. Kommentera