Kultur
En stor publik sitte roch tittar på en scen där det står många personer

Sverige samlade in 75 miljoner

På lördagen var galan
Hela Sverige skramlar.
Många artister var med
och uppträdde.

Sex tusen personer var i publiken
i Avicii arena i Stockholm.
Både tv och tidningar sände galan.

Galan samlade in pengar till Ukraina.
Människor kunde ge
så många kronor de ville.
Olika organisationer
som hjälper folk i Ukraina
ska få pengarna.

Det kom in över 75 miljoner kronor.
Det är en av de största
insamlingarna någonsin,
säger de som ordnade galan.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Tack says:

    De är på väg att drunkna i vatten och ni säger till de behöver ni bröd.🤔🤔🤔

  2. Tack Tack says:

    Man ska inte hoppa i vatten om man inte kan simma utan håll dig borta från vatten.

  3. Ormis5b says:

    Jag hoppas att kriget mellan Ryssland och Ukraina snart tar slut.😢Men det är bra att vi har samlat in så mycket pengar till Ukraina.❤😃

  4. Anonymous says:

    Vad kan jag göra med de donerade pengarna? Kan jag köpa mat? Kan jag fortfarande köpa vapen? Om du vill köpa mat kommer ingen att sälja den, vill du köpa vapen kommer fler att dö.

  5. Anonymous says:

    Hoppas att Sverige kommer att stödja fredssamtalen i Ukraina, men USA kommer inte att göra det

  6. Jurist says:

    Varför Sverige samlade inte pegar till Irak, Libyen, Syrien, Afghanistan, när USA och NATO attackerade detta länder! vad visar det !

  7. Människors likavärde says:

    Bra att hjälpa, men människor som dör antingen av krig eller svält i andra länder verkar inte räknas som människor enligt det vi ser nuförtiden. Det kan man undra vad det här betyder?

  8. Luisa says:

    Alltså måste man vara blond för att få hjälp? Krig i Syrien pågår 10 år och där finns andra konflikter också! Jag är besviken på mänskligheten!!!

  1. Kommentera